Det levende hus som levende reklame

For JJW ARKITEKTER er vi for tiden i gang med at fortælle historien om et af deres seneste projekter, forsikringskoncernens Tryg nye domicil ”Det levende hus”.

Det er historien om en JJW-scrapbogen ”Den skræddersyede arbejdsplads”, der bliver brugt aktivt i konkurrenceforslaget, der døbes ”Det levende hus”. Et koncept, som bygherren falder for og bruger aktivt i en organisatorisk udviklingsproces, der sideløbende med den arkitektoniske designproces, fører frem til det resultat, som man i dag kan opleve i firmaets to store domiciler i Ballerup og Bergen.

Opgaven med at fortælle denne historie er ikke så svær. Projektet er nemlig et levende bevis på, at det i bund og grund handler om at lave noget anbefalelsesværdigt – så skal den gode omtale nok komme. Se fx denne film, hvor den glade bygherre – Tryg – taler varmt for det levende hus.

De gode fotos er fra vores faste samarbejdspartner Anders Hviid, HVIIDPHOTOGRAPHY.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *